Jag är allt besviken

Nära där jag bor finns det ett krull. Ett mycket fint krull.... Ungefär något sånt här:

Jag som är krullspanare håller ju då koll på krull som bor runt om i världen och så ser jag detta... Han har klippt av sig krullet och plattat det. Det värsta man kan göra om man är krull. Så nu ser har ut något sånt här:


Jag är alltså riktigt riktigt bevsiken. Ni förstår inte frustrationen som uppstår när man är krullspanare.
Man kan jämföra med

Frisörer åt flintisar.
Sjukvård åt friska.
Poliser utan bovar.
Kock utan recept.
Lärare utan elever.
Bibliotek utan böcker.
Florist utan blommor.
Pizzabagare utan deg.
Vägarbetare utan vägar, osv....

Ni förstår ändå grejen. Han är anledningen till varför mitt jobb är så svårt.

Update:  Såg nu på lunchen att skolans största krull har plattat det. Jag bryter snart ihop.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0