Det där med skolarbeten...

Som ni kanske förstår är det ju inte så mycket med skolarbeten nu. Men en uppsats som jag lämnade in ganska nyligen handlade om byn där min farfar växte upp i... Abrega. En by som ligger min varmt om hjärtat. Så nu till saken. Jag har inte varit speciellt glad den senaste tiden varav olika orsaker, men den här saken är något som har gjort det hela mycket roligare. Det är nämligen så att jag ska till Abrega i år igen men och denna gången ska jag faktiskt bo på tomten som min farfar växte upp på. Det har jag bara gjort en gång innan och det var den första gången som jag var där. Fast denna gången är det bara två veckor vi borta istället för en månad men jag ska ha lika roligt ändå. Hoppas bara inte att vi kommer mitt i regnperioden som vi gjorde förra året.


Här är bilder från 2007



Och avslutar med en fin bild som nu är min på min vägg.
Här är bilder på venedig från 2010

Hoppas bara att jag får ta en tur till Venedig denna gången med. Det är ingen riktig Abrega resa utan Venedig.
Nu ska jag ut och kanske läsa en bok?

Kommentarer
Postat av: Anna

Gud så mysigt, jag önskar att jag också hade släkt i ett varmt land!

2011-06-03 @ 16:39:15
URL: http://aannas.devote.se/
Postat av: Corn

Vad fint det ser ut!

I LÖV YA

2011-06-03 @ 20:44:33
URL: http://feliskallen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0